„Slová vytvárajú šnúru, na
ktorú navliekame svoju skúsenosť“
(Aldous Huxley)
Vzťahy tvoria základ. Kvalita a kvantita vašich vzťahov
s inými ľuďmi bude vo veľkej miere rozhodovať o vašom úspechu alebo
neúspechu. Čím viac ľudí vás pozná a zmýšľa o vás pozitívne, tým
viac príležitostí na dosiahnutie vašich cieľov sa vám dostane. Každá dôležitá
zmena vo vašom živote bude spojená s inými ľuďmi. Čím viac kvalitných vzťahov máte, tým častejšie sa vám otvoria tie
správne dvere.
Väčšinou vyslovujeme slová
bez toho, aby sme si uvedomovali ich zmysel. Alebo aby som šiel ešte ďalej, bez
toho, aby sme si uvedomovali ich dopad.
Teda to, či prinesú niečo pozitívne, alebo naopak niečo negatívne. Ruku na
srdce, ako často sa zastavíte a popremýšľate o tom, čo hovoríte? Naše myšlienky, názory, úsudky
a presvedčenia vychádzajú z našich úst bez toho, aby sme sa zamýšľali
nad tým, či uškodia alebo budú prínosné.
Pokúste sa vedome pracovať
na tom, aby ste sa stali „majstrami
slova“. Tak ako vám stále prízvukujem, aké je dôležité prebrať 100% zodpovednosť
za svoj život, tak teraz by som vás rád upozornil na to, že rovnako dôležité je
získať 100% kontrolu na svojimi slovami.
Aby sa vám nestalo, že vaše slová získajú 100% kontrolu nad vami. Na to, aby bol
človek úspešnejší, musí používať slová,
ktoré posilňujú sebaúctu a sebadôveru, slová, ktoré utužujú a povznášajú vzťahy a slová,
ktoré povzbudzujú , oceňujú, motivujú,
inšpirujú, sú láskavé, slová
súhlasu, možností a vízií.
"Snažte sa o to, aby vaše slová boli
v súlade s vašimi hodnotami, víziami a cieľmi."
Slová sú základom všetkých vzťahov. To ako hovoríte s niekým
a o niekom, určuje kvalitu vašich vzťahov. Používajte viac slová súhlasu ako odmietnutia, viac slová rešpektu a tolerancie ako slová
predsudkov a nálepkovania. Všetko, čo poviete, má svoj vplyv, či už si
to uvedomujete alebo neuvedomujete, či tomu prikladáte význam, alebo naopak
neprikladáte. Ak niekomu niečo poviete,
má to na danú osobu nejaký vplyv. Svojimi
slovami neustále niečo vytvárate, pozitívne alebo negatívne.
Veľký pozor na to, čo a ako rozprávate
o iných ľuďoch. Klasická
situácia - nepekne hovoríte pred niekým o niekom treťom, kto sa vo vašej
spoločnosti v danej chvíli nenachádza.
Dočasne vás to môže spojiť s človekom, ktorému to hovoríte, ale súčasne
to v ňom vyvolá dojem, že k vaším koníčkom patrí ohováranie iných.
Práve ste takémuto človeku dali chrobáka do hlavy. Bude sa zaoberať tým, ako
rozprávate v jeho neprítomnosti a pred ostatnými o ňom. Ďalšie
zbytočné nahlodanie dôvery. Keď niekoho
ohovárate, sústreďujete sa na to, čo vo svojom živote nechcete a nie na to,
aby ste vytvárali viac toho, čo chcete.
„Ohováranie neprítomných je hlavnou súčasťou našich rozhovorov.
Keby
sa celé ľudstvo zišlo na jednom mieste, za chvíľu by
sme nemali o
čom hovoriť“.
(Jan Neruda)
10 postrehov na záver:
- Urobte si malý pokus a sledujte čo sa bude diať, keď budete so všetkými ľuďmi komunikovať s úctou a dávať im najavo, že vaša mienka o nich je vysoká
- Ak sa dostanete do spoločnosti človeka, ktorý začne ohovárať niekoho iného, nepridávajte sa do takejto debaty. Radšej zmeňte tému., povedzte o osobe, ktorá je predmetom ohovárania, niečo pozitívne., ukončite rozhovor., mlčte alebo dajte jasne najavo, že takýchto „hier“ sa zúčastňovať nebudete
- S každým dobre vychádzajte. Človek, ktorý vďaka svojej osobnosti dokáže vyjsť s rôznymi typmi ľudí, je vždy vo výhode. A navyše, ľudia vždy urobia viac pre tých, ktorých majú radi, ako pre tých, ktorých neznášajú.
- Snažte sa na každom človeku nájsť niečo, čo by ste mohli oceniť.
- Prejavujte ľuďom uznanie a obdiv za to, čo vykonali.
- Ak chcete aby si vás ľudia vážili, vážte si vy ich.
- Zbavte sa predsudkov a nálepkovania.
- Dodržiavajte dohody.
- Nech sú vaše činy v súlade s vašimi slovami.
Teším sa na vašu spätnú
väzbu: jandubnicka@coach4you.sk.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára