nedeľa 15. apríla 2012

Majte pod kontrolou svoj vnútorný dialóg



Každý z nás o sebe premýšľa a  rozpráva sa sám so sebou. Zamysleli ste sa niekedy nad tým, ako sa sami so sebou rozprávate? Sabotujete sa vetami: To som nemal /a hovoriť...Nechcem to...Nemá ma rada...Nikdy to nedokážem...Nemám na to...Nie som dosť dobrý...Vždy chodím neskoro...? Tento typ obmedzujúcich myšlienok nás na ceste k úspechu brzdí

Vedomým riadením a nasmerovaním svojho vnútorného dialógu môžete prevziať kontrolu nad svojimi myšlienkami, pocitmi a  skutkami. V hociktorej chvíli sa môžete rozhodnúť, že negatívnu myšlienku nahradíte pozitívnou. (Viem to urobiť...Som schopný...Mám na to...Keby som niečo nevedel, nájde sa niekto, kto mi poradí). O tom, či svoje myšlienky počúvate a budete s nimi súhlasiť totiž rozhodujete len VY.

Spôsob, akým k sebe hovoríte a vysvetľujete si veci, vo veľkej miere určuje, aký máte pocit z toho, čo sa deje okolo vás. Prinúťte sa vedome myslieť a hovoriť iba o veciach, ktoré vo svojom živote chcete a držte svoju myseľ mimo vecí, ktoré nechcete. Zmeňte svoje myslenie a posuňte sa od života „mohol by som“ k uskutočneniu toho, čo v živote naozaj chcete. Je nutné posunúť sa od „nie som schopný“ k „schopnosti a zvládnutiu“. 

Očakávajte, že častejšie uspejete, ako zlyháte. Že častejšie vyhráte, ako prehráte. Očakávajte, že z každej skúsenosti niečo získate. V každej situácii vedome hľadajte niečo, čo sa z nej môžete naučiť alebo dozvedieť o sebe. A potom s tým pracujte ako s cennou informáciou.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára